CCOO denuncia la degradació del servei d'atenció a la ciutadania i als ens municipals de l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona

3 de febr. 2018, 6:27 publicada per Gabriel Tinoco

29/04/2016

La Secció Sindical de CCOO de l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona denuncia que l’assumpció dels treballs de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC), fruit del conveni de col·laboració de la “finestreta única” (que comença el dilluns 2 de maig), suposarà una degradació del servei públic d’atenció tributària que s’ofereix a la ciutadania i als ens municipals.

El sindicat porta mesos demanant solucions a la sobrecàrrega de treball suportada pels treballadors i per les treballadores d’atenció presencial a les oficines de l’organisme autònom de la Diputació de Barcelona, i que està afectant la salut del personal. A la situació de col·lapse que provoca l’augment sistemàtic de delegacions tributàries dels ajuntaments, s’afegeix l’angoixa de no poder donar solució a les impossibilitats de pagament d’una part important de ciutadanes i ciutadans, el caos procedimental, i la diversitat normativa, així com una mala organització del servei.

Avui, a més, hem d’afegir les tasques d'informació, d’atenció presencial i telefònica, registre de documents, certificats, gestió i liquidació dels tributs de l’Agència Tributària catalana. Unes tasques per les quals no tots els empleats han tingut la formació necessària, i que es realitzaran per mitjà de la plataforma informàtica pròpia de l’Agència Tributària.