Decret Llei Govern Generalitat per fer front a la Reforma Local

3 de set. 2014, 3:53 publicada per Gabriel Tinoco

17/06/2014
El Govern aprova un decret llei que dota els ajuntaments d'instruments jurídics per fer front a la reforma local de l'Estat.
  • Aquest decret llei és una eina jurídica transitòria fins que s’aprovi la Llei de governs locals de Catalunya, actualment en tràmit parlamentari
  • Amb el consens de les entitats municipalistes, el decret llei dóna resposta a la necessitat de disposar d’una norma que unifiqui criteris, eviti interpretacions contradictòries i ofereixi garanties del manteniment de l’autonomia local.
"... Un dels objectius d’aquest decret llei és la definició de les competències pròpies dels ens locals, de les competències delegades de l’Administració de la Generalitat a les entitats locals i de les competències dels ens locals distintes de les pròpies i de les atribuïdes per delegació. També pretén regular el procediment per a l’obtenció dels informes previstos per a l’exercici de les competències dels ens locals distintes de les pròpies i de les atribuïdes per delegació, així com l’adaptació dels convenis, acords i altres instruments de cooperació subscrits entre l’Administració de la Generalitat i les entitats locals..."