GENERALITAT CATALUNYA: Sentència sobre part meritada paga extra personal LABORAL

20 de nov. 2013, 13:07 publicada per Gabriel Tinoco

06/11/2013

La Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, davant la demanda interposada per CCOO, juntament amb altres tres sindicats, contra la decisió de la Generalitat de Catalunya de no abonar la paga extra de desembre del 2012, ha sentenciat que el personal laboral té dret l’abonament de la part meritada fins al 15 de juliol de 2012.

Aquesta sentencia, que no és ferma i que pot ser recorreguda davant del Tribunal Suprem, afecta directament a 12.176 treballadors laborals dels departaments de la Generalitat de Catalunya, però és clar que també té una afectació indirecta a la resta de personal laboral de la Generalitat que treballa a Consorcis, Empreses Públiques i Fundacions. En total, aquesta devolució de la paga extra meritada fins al 15 de juliol de 2012 pot afectar a més de 51.000 empleats públics de la Generalitat de Catalunya.
Cal recordar que resta pendent de resolució la demanda que va presentar CCOO -en aquest cas pel que fa al personal funcionari de la Generalitat de Catalunya- i que va per la via més lenta del Contenciós Administratiu, tot i això esperem que resolgui també favorablement per al personal funcionari.
Des de CCOO demanem al Govern de la Generalitat que no faci perdre més temps i diners als contribuents i aboni la quantitat de diners el més aviat possible als treballadors afectats.